måndag 20 oktober 2014

Goddess



Snart två månader sedan jag packade en väska och åkte till ön.
Hur det skulle kännas att komma hit hade jag ingen aning om.
Hur länge ska du vara där frågade alla runtomkring.
Inte en fråga som är konstig att ställa då någon gör som jag.
Saken är den att jag inte hade och, inte här och nu har ett svar.
Jag visste inte då om jag efter två månader skulle vara kvar här eller inte.
Nu har veckorna gått och jag tycker så mycket om att vara här.
Jag har samma kontakt med döttrarna som jag hade i Sverige, vi pratar varje dag om stort och om smått.
För den generationen är det så naturligt att ha kontakt på detta sätt att samtalen låter som då vi var i samma land.
Avståndet blir mindre om man tänker på att min äldsta dotter bott i Malmö i tre år och dit tog det 5-6 timmar att åka.
Hit tar det 3,5.
Nästa vecka kommer hon dessutom hit.
Det är första gången hon är på Mallorca och det ska bli så otroligt mysigt att visa henne varför jag valt att vara här ett tag i mitt liv.
På bilderna är det min yngsta dotter som visar våra vackra tatueringar.
Gooddess tattoos
Det är vad man känner sig som med ett mjukt glittrande smycke på kroppen.
Man behöver inte vara i solen på Mallorca för att känna sig som en gudinna i dessa.
Dom är lika vackra på festen, i yogasalen eller höstdag i Sverige.


Inga kommentarer: