fredag 6 mars 2015

Beyond


Jag vet att vissa inte klarar av doften, 
men jag klarar mig inte utan den.
Då jag är hemma så ligger det en ständig doft av rökelse i luften.
Väldigt sällan doftljus, då dom behöver dofta helt naturligt för att jag ska tycka om dom.
Men rökelser och ett lågt mantra spelandes-då kommer inspirationen till att pyssla runt, ta fram yogamattan, akvarellfärgerna, boken, ringa det där mysiga samtalet och fnissa bort en stund, eller som idag då ena dottern kom förbi.
Fram kom alla stenar och kristaller igen.
Jag har tassat runt dom och inte vetat hur jag ska närma mig dom igen.
Jag har saknat dom och ideerna och tankarna har flödat, men ändå har jag inte riktigt kunnat ta dom till mig.


Idag tog vi fram alla och satte igång.
En energi kom med dom och långa stunder satt jag bara och höll dom i handen.


Bergkristallen
den klara, vackra, rena


Opaler, rosenkvarts, mörka onyxer, alla tittades dom på, kändes in och sattes ihop tillsammans.



Temat på yogan igår var balans, och det är även det som malas och kristaller handlar om för mig
-B.A.L.A.N.S-
att sätta ihop dom tillsammans i en balans.
Balans är det som är min utmaning i yogan.
Både fysisk och inre balans.
Min inre balans känner jag rätt väl nu då vi har lärt känna varandra ordentligt under flera år.
Att jag känner den betyder inte att jag har den i min hand eller hanterar den fullt ut.
Däremot har jag upplevt den både då den är satt ur spel och då vi är på samma nivå.


Dagarna runt fullmånen har också varit utmanande i balansen.
Balansen i relationerna.
Vilka får mig ur balans
vilka får jag ur balans


Vilka balanserar jag upp
vilka balanserar upp mig


När jag behöver hitta tillbaka
och centrera mig lyssnar jag ofta på
Det har hjälpt mig i flera år nu.
B.E.Y.O.N.D
Det är dit jag behöver gå för att komma tillbaka till 
center.

Beyond

Nothing lasts forever. 
No one lives forever.
A flower that fades and dies, 
winter passes and spring comes.
Embrace the cycle of Life, 
that is the greatest Love.

Go beyond fear. 
Go beyond fear…
Beyond fear takes you into the place where Love grows.
When you refuse to follow impulses of fear, 
anger and revenge.
Beyond means to feel yourself.

Start every day singing like the birds. 
Singing takes you beyond…
 beyond… beyond… beyond…

We need a repeated discipline, 
a genuine training to let go of our old habits of mind and to find and sustain a new way of seeing.

Go beyond the rights and the wrongs.
Prayer clears the head and brings back peace to the Soul.
Go beyond to feel the Oneness of the Unity. 

Sing - singing takes you beyond… 
beyond… beyond… beyond…

We are all the same, 
all the same.
Looking to find our way back to the Source, 
to the One, to the only One. 

Go beyond revenge.
 
The greatest moment in our lives is when we allow us, 
to teach each other.
Go beyond to feel the Oneness of the Unity.

Singing, singing takes you beyond… 
beyond… beyond… beyond…







Inga kommentarer: