söndag 15 mars 2015

Helgen



Igår gick vi länge i solen, vi gjorde paus på Moderna Museets baksida mot en varm husvägg med kaffe.
Men nya fräknar och fyllda av frisk luft gick vi hem
 då min bror och brorson kom över,
och det lektes och lektes.
Mat hämtades på K25 och efter det film och popcorn.
Senare på kvällen såg jag Hotell Marigold igen.
Älskar den filmen och ser fram emot del 2 som kommer på bio nu.


Idag möttes vi upp igen och gick en guidad tur på Greenpeace fartyg som ligger vid Skeppsbron.
Ännu en promenad i solen och lek med hunden i parken.
Eftermiddagen tillbringades med pärlor och kristaller.
Jag tittade samtidigt på det en Ted Talks avsnittet efter det andra.
Det finns så otroligt mycket spännande att se HÄR


Senaste timmen har jag spenderat med att träna på min tapping.
Enkelt förklarat är det som akupunktur men utan nålar.
En som lär ut detta beskriver det som:
 ”Energimedicin är framtidens medicin. 
Vi börjar nu förstå saker som vi har känt i våra hjärtan är sanna, men som vi inte kunnat mäta. 
När vi blir bättre på att förstå hur lite vi vet om kroppen, 
så börjar vi inse att nästa stora gräns i medicin är energimedicin. Det handlar inte om hur våra leder rör sig mekaniskt, 
det handlar inte om kemin i vår kropp, 
utan det handlar för första gången om förståelse för hur energin i hög grad påverkar hur vi mår och känner oss.”







Inga kommentarer: