måndag 25 augusti 2014

Måndagsjobb



Måndag på jobbet. 
Efter powerwalk längst hamnen (det ska bli en vana), en stund på yogamattan (något jag oftast tar mig tid till)så var det dags att öppna datorn och jobba några timmar.
Den stora skillnaden är bara att här sätter vi oss på ett Café mitt i vimlet och beställer smycken från Kina, mailar Indien, ringer barnen i Sverige, bloggar och gör paus för kaffe, samtal och skratt för att sedan gå in i tystnaden fortsätta arbeta.
Det är precis såhär jag önskat att ha mitt liv.


Med all teknik idag så behöver många av oss inte ett fast kontor för att kunna arbeta tror jag. Iallafall är det jättenyttigt för mig att inte vara uppkopplad och tillgänglig hela tiden. Nu kan jag svara på mail och ta emot samtal och sms när jag har wifi så man kan få vänta lite innan man får tag på mig- nyttig för mig och nyttigt för andra.


När alla mail är skickade och samtal ringda så finns tid för en promenad till stranden. Det är väldigt varmt här, 30-34 grader, men under sen eftermiddag så har brisen kommit och med den lite svalka.
Underbart!

Inga kommentarer: