tisdag 26 augusti 2014

Marknaden


Ännu en natt där jag sovit otroligt tungt och vaknade i energi som kändes lättare än på länge.
Det kan ha varit för nymånen igår kväll som står för nystart.


På marknaden hos Eco-butiken för att köpa frukostägg och frukt.
Fikon, nektariner, melon, och till lunch aubergine.
Allt smakar fantastiskt.


Det är så otroligt inspirerande att gå och titta, känna, klämma och fundera på vad man skulle kunna tillaga. Jag som tycker om att laga mat, och särskilt mycket tycker jag om att tillaga maten på ett lätt sätt. Olivolja, vitlök, salt och en god ost till så smakar det mest underbart. Mina döttrar brukar skoja om mitt sätt att laga mat. Inga recept, det ska max ta 15 minuter (utom min risotto som får ta en evighet om den behöver det för att bli perfekt), sedan ska allt kunna serveras på ett stort keramikfat.


Efter att ha bläddrat i dessa böcker så blir jag ännu mer inspirerad av att verkligen bara få i mig det som är bäst för mig.
Det är tid för nystart även då det gäller maten.

Inga kommentarer: