torsdag 28 augusti 2014

Vad hindrar dig?


Denna ö-
havet, bergen.
Det går inte att komma hit och inte bli påverkad.
Du blir inte bara påverkad av det vackra för ögat, utan också av alla krafter som finns här.
Det verkar som att alla som befunnit sig här en längre tid än under några semesterveckor genomgår en förändring.
Jag kände av det förra gången jag var här tillsammans med min yngsta dotter. Vi hade många utmanande samtal hon, jag och Malin den gången.
Jag behövde göra en förändring i livet, men visste inte riktigt om jag vågade, hade kraften och självförtroendet att göra den.
De senaste åren har varit en process på så många sätt, både en egen och tillsammans med andra, men att vara i en process och sedan verkligen ta steget till en förändring i dom bitar man får syn på i processen är ett stort steg.


Nu, elva månader senare sitter jag här.
Jag är beredd att ta tag i de förändringar som ska ske.

För er som läst boken "Var den du är och förändra världen" förstår vad jag menar med meningen:
Ja, jag är beredd att oskapa och förstöra allt som hindrar mig att vara den jag verkligen är i min sanning.


Mina döttrar saknar jag varje sekund, men dom är stora nu så det är så här det ska vara.
Dom har egna liv att skapa och ha full frihet att göra sina beslut om hur det livet ska se ut.
Mitt beslut hade självklart varit svårare om dom inte sagt att: 
Gör detta mamma, det blir jättebra du får inte låta bli att följa din dröm.
Vilket är något jag vill förmedla tillbaka till dom.
Begränsa inte dig själv.
Livet och sättet vi väljer att leva på ser olika ut för alla.
Det finns inga rätt eller fel så länge du följer din inre röst och din egen sanning.
På lördag kommer min yngsta dotter hit en vecka och det kommer bli alldeles underbart att få vara tillsammans här igen-elva månader senare.

Inga kommentarer: