måndag 1 september 2014

Kvällspromenad

En kvällspromenad runt den otroligt vackra katedralen. Jag tycker så mycket om ljuset på kvällarna i länder runt medelhavet. Det varma gula skenet då solen går ner.
I lördagskväll kom min yngsta dotter hit. Det var så härligt att stå nere på gatan och spänt vänta på taxin från flygplatsen. Till slut så svängde den in på gatan med en vinkades, älskad och efterlängtad flicka i. Hon är här en vecka för att tand om Malins son undertiden Malin är och arbetar på Santorini. 
Igår blev det en dag på stranden då det är väldigt varmt. Vi åt söndagsmiddag på en ny favoritrestaurang här i Santa Catalina~Casa Mia. Efter det skålade vi in  vår vecka med ett glas Cava på Cubas takterass.
Det kommer inte bli lätt att ha mina flickor så långt borta, och jag hoppas att dom ska vilja göra mig sällskap här på ön. Min äldre dotter har aldrig varit och det ska bli så mysigt att få visa henne runt om några veckor då hon kommer.

Inga kommentarer: