söndag 11 januari 2015

Min helg


En helg har passerat och den var så mysig den här helgen.
En helg utan förväntningar, bara lång, lugn och skön.
Jag hade en liten brorson som ring halv nio i fredagsmorse och sa att jag kunde hämta honom om en minut för nu längtade han och tänkte sova över.
Då jag kom så hade han päronbitar och torkad mango att bjuda på för det är det bästa han vet.
Han hade packat pyjamas och sina favoritbilar och undrade om vi på kvällen kunde äta popcorn och titta på film.
Så blev det.
Igår fortsatte leken tills det var dags att åka till mina föräldrar på den årliga kalkonmiddagen.
Det är en stor favorit hos oss alla.
Kalkon med alla, precis alla tillbehör och hos oss har vi alltid mosat potatisen i såsen.
En middag med stora familjen där samtalen skiftar 
högt och lågt.



Kvällen försvann i tankar, en fin dialog med en nära vän via telefon.
Jag är så oändligt tacksam över de vänner jag har nära, 
nära hjärtat.
Vi bor inte på samma plats, ibland inte ens i samma land, 
men även där är samtalen nära, dom kommer innanför, in under huden.


Något jag försöker ha med i mina tankar just nu då frågor dyker upp om mitt liv, min tillvaro och
beslut som skall tas - stora som små är
Does it limit or liberate? 
Does it raise or reduce our energy?
Då finns svaret där.
På bilderna är det min äldsta vackra dotter och konsten 
hon har på sin kropp.
En fin start på nya veckan önskar jag dig.

Inga kommentarer: