fredag 16 januari 2015

En sån dag..


En gårdagskväll som avslutas med att möta upp vänner och pussas och kramas då vi inte bor i samma stad.
Hem för att att laga middag och sitta i timmar och prata med Malin, Petra, våra döttrar och en son.
Återigen är vi samlade en stund med barn, vänner, hundar och det är dom bästa av timmar som finns.
När man omger sig med människor som, och själv är en som inte allt för länge befinner sig på samma plats, oavsett om det är långa eller korta resor, långa eller korta stunder man är på äventyr så är samlingarna så fina.
Vi samlas runt något,
samlar ihop varandra
eller ibland 
samlar ihop sig själv.
Imorrn reser Malin till Costa Rica och jag har just bokat en biljett till mannen som ska till Karibien.
Yngsta dottern åker till Palma nästa vecka och samtidigt är den äldre dottern i Rotterdam.
Jag vaknade till ett meddelande som jag fått under natten från en vän som just nu befinner sig i Colombia.
Ett meddelande med en mening som man hör då och då, man säger den själv ofta till någon man tycker om.
Men just denna gång, då hon berättade vem som sagt meningen hon delgav mig vände den lite upp och ner på min värld.
Jag låg länge och tittade ut genom fönstret,
gick sedan upp, kokade te och berättade om den för Malin som också vaknat.
Vi båda fick tårar i ögonen och hon sa:
Ska det bli en sån här dag idag.
Ja, det blir en sån dag idag.

"You are born into this world

 a spirit of pure love that takes this body

 in which you dwell as a house for the

 duration of your journey here.- Ara"



Inga kommentarer: