lördag 3 januari 2015

Välkommen 2015


En mysig jul passerade.
Vi firade hos mina föräldrar med god mat.
Antalet rätter på julbordet blir färre för varje år, men några nya tillkommer alltid. I år var förrätten en Ceviche, något vi aldrig får nog av. Jag skulle kunna leva på det tror jag.
Sillar är viktiga för oss, mitt bidrag i år innehöll även det koriander.
Härliga julklappar för både kropp och själ.


Jag älskar allt som skrubbar, peelar, som är oljigt och utan märkliga tillsatser.
Produkter som luktar rent av örter och kryddor (eller som en dag på stranden-sol och cocos)


På juldagen var det först familjemiddag och sedan en kväll med tjejerna på Riche.
Massor av prat, skratt och rödvin.


Dagarna mellan jul och nyår passerade i ett lugnt tempo,
många promenader i ett frostigt, soligt Stockholm, spelkvällar och filmer på Netflix.
Mina favoritserier är Touch & Suits just nu.


Samtidigt började tankarna på det nya året komma och jag hade flera tillbaka blickar på 2014.
Det är ett år som jag kommer minnas starkare än många andra.
Ett år som verkligen gjorde skillnad.
Jag och en vän har sagt flera gånger att livet kommer levas som innan och efter 2014.
Här och nu vet jag inte hur min framtid ser ut efter att jag lämnat Soul of Maïa.
Jag börjar redan få ett sug i min kreativa ådra, en längtan efter att skapa.
Samtidigt har jag under en lång period fått ordet "Samtalet" till mig. Jag har tittat på och funderat över vad det kan betyda.
Nu börjar få en liten aning om vad det kan vara, men än så länge är det bara ett frö till något som snart kan börja gro.
Det har med det andliga att göra, där det är en form för samtalet mellan mig och den som söker upp mig på ett nytt och annat sätt än vad det sett ut fram till nu.
Skapandet kommer dock alltid ha en stor plats bredvid allt annat som kommer ske. Idéerna flödar och det är så mycket jag vill skapa.
Så nyårsaftonsmorgon startade med lång meditation där jag klippte band till det som jag inte längre behöver och affirmerade in det som jag vill ska komma under 2015.
Jag ska sätta mig med min visionboard en dag också.
Det är så fantastiskt att se tillbaka på det man gjorde tidigare Januari och se hur mycket som blev verklighet under året som gick.

Nyårsaftonskväll var helt öppen för mig.
Mannen jobbade hela natten, hunden är lite orolig för fyrverkerier, så jag såg mig själv hemma med god mat och en film i soffan.
Jag pratade med en vän som inte heller hade några planer och bjöd hem henne på middag. Ena dottern ringde och frågade om hon med flickvän kunde få äta med oss innan dom skulle på fest.
Så efter en jättemysig eftermiddag på en 25-års mottagning var vi fyra tjejer med massor av god mat och Champagne hemma hos oss.
Vi la änglakort för att titta lite på vad vi lämnar och vad som komma skall.
Pratade om livet, döden, förväntningar, avslut, skrattade massor, och skålade in 
2015


Detta var sista dagen för mig med gluten, socker och laktos och jag har även bestämt mig för en "vit" Januari.
Jag vet sedan tidigare hur väldigt mycket bättre jag mår om jag utesluter detta ur min kost.
Så kvällen avslutades med praliner och Key Lime Pie för att sedan börja 2015 med björkaska och en timme på gymet.


 VÄLKOMMEN 2015
Jag har längtat efter dig.

Inga kommentarer: