söndag 21 december 2014

Nymåne, Vintersolstånd



Inatt är det både vintersolstånd och nymåne samtidigt.
En magisk natt med dagens, månadens och årets nyfödelse.
Nymåne innebär nystart, lämna det som du inte vill bära med dig. Tacka för erfarenheterna du fått, 
men nu tjänar det dig inte längre
 så klipp banden till energin och manifestera in nystart.
Våga manifestera om det högsta bästa för dig.


Inom ett halvår kommer du se resultatet av det du vågar ta tag i och starta upp i nymånens energi.


Vintersolståndet kallas den tidpunkt då solen står som lägst på himlen på norra halvklotet, 
därför är dagen då som kortast under året.
Detta innebär att vi lagt den mörkaste tiden bakom oss, 
nu går vi mot ljuset igen. 
Vi fick i Stockholm en underbar dag med strålande sol.
Jag tog mig tid att sitta och meditera över året som varit.
Se på allt jag varit med om, lärt mig, vilka erfarenheter som gjort mig rikare.
Titta på vad jag är redo att släppa här och nu.
Det har varit ett väldigt utmanade år med många händelser jag inte vill gå igenom igen.
Samtidigt har jag blivit rikare på vänner som kommit in i mitt liv,
ibland på grund av händelser som varit utmanade.
Jag har som alltid mina kristaller till hands.



Jag har nu börjat läsa Brida och redan på den första sidan var jag fast då byggarna och odlarna beskrivs.
"Varje människa kan välja mellan två hållningar:
 Att bygga eller att odla.
De som bygger kan tillbringa många år med sina projekt, men en dag har dom byggt färdigt det dom en gång startade. Då stannar dom upp och inser att dom är fast mellan sina egna väggar.
Livet mister sin mening då bygget är färdigt.
Odlarna kan drabbas av missväxt, stormar och årstidsväxlingar,och har sällan någon ro.
Men till skillnad från en byggnad upphör aldrig en trädgård att växa. Och eftersom den ständigt kräver odlarens uppmärksamhet gör den alltid livet till ett äventyr."

Inga kommentarer: