måndag 2 februari 2015

Tillgänglighet


Idag har vi varit tagna, och inspirerade av filmen vi såg igår
"The theory of everything"
samtalen har kretsat runt frågorna:
Vad skulle du göra om du fick veta att du hade två år kvar att leva?
och
Men, tänk om du bara har två år kvar att leva utan att veta om det,
ska du fortsätta leva som du gör då?


Efter att ha tänkt ett tag så kände jag att då jag sedan nyår haft ordet tillgänglighet i huvudet, så skulle jag titta mer på det än vad jag gjort fram tills nu.
Vilka är jag tillgänglig för.
Hur tillgänglig är jag för andra.
Hur tillgänglig är jag för mig själv.
Vilka låter jag ta för givet att jag ska vara tillgänglig för dom och hur mycket av min tid får dom.
Vilka vill jag lägga mina räknade minuter på.


Skulle jag vakna på morgonen och göra det jag gör idag?
Skulle jag ta tag i de drömmar jag har här och nu istället för att vänta?
Skulle drömmarna bli större eller se annorlunda ut än vad de gör idag?


Att livet inte varar för evigt vet vet vi och tankarna på det dyker upp då och då.
Om det är två år eller många år kvar är inget någon av oss vet idag,
och det spelar inte så stor roll om vi varje dag gör den värd dom minuterna som försvinner under tiden vi 
LEVER







Inga kommentarer: