tisdag 28 april 2015

Tisdagstankar



Dessa blommor, 
jag kan studera dom och deras färger i en evighet.

Jag läste något i helgen som mina tankar återkommit till flera gånger.

"If you only read the book as everyone else read,
you will only get the knowledge as everyone else get"

Jag tycker det säger så mycket och funderar över varför det är så.
Självklart inspireras vi av varandra och livet runtomkring,
men om vi har boken som en metafor så undrar jag varför inte fler väljer att läsa en annan bok. Då kan vi ses och berätta för varandra om den upplevelse, kunskap eller historia vi fått berättats för oss i boken vi läst, mötas i något nytt istället för att 
oroligt välja det alla runtomkring väljer.

Min önskan är att jag och mina nära ska vara de olika vackra blommor vi är naturligt, så att vi tillsammans blir en fantastisk bukett.


Vi är lite vildvuxna, i olika färger, växer på olika platser,
vackra var för sig, 
men magiska tillsammans.

Så sträck på dig,
res din blick mot solen och himlen.
Var den du är, var din egen blomma, välj din egna bok.
Så möts vi och delar detta med varandra och växer tillsammans.



Inga kommentarer: