måndag 9 september 2013

Flytt


Jag har i 1,5 år delat den mest fantastiska ateljé med underbara
tjejer.
Dock blev det lite för trångt för mig där då jag har ett ständigt växande lager som tar större och större plats.
Jag började leta efter en ny lokal i city, men insåg att just nu är det ganska ont om fina lokaler. 


Då jag även känt att jag behövt landa lite efter de senaste åren och hämta tillbaka lite av mig själv och min kraft
så beslutade jag mig för att i väntan på nästa ateljé,
flytta hem Soul of Maïa och arbeta från det rum som används som gästrum.
Det är ett stort, ljust och väldigt mysigt rum där både jag och alla smycken mm får plats.


Flera har frågat om det kommer vara möjligt för mig att arbeta hemifrån, om jag kommer koncentrera mig och få något gjort.
Efter att ha suttit här en vecka kan jag bara säga:Ja!
Det är underbart och precis vad jag just nu behöver.


Jag börjar min dag med powerwalk och en stunds yoga, efter det dusch och frukost.
Osminkad och med blött hår kan jag sätta mig och komma igång med dagens arbete.
Underbart för mig just nu i denna period av livet.
Hur länge den perioden varar, om det är en månad eller år vet jag inte och det är  inte heller viktigt.
Det viktiga är här och nu.

Inga kommentarer: