tisdag 2 december 2014

Mandariner & nötter


Såhär såg min första advent ut mest hela dagen.
Pepparkakor, mandariner, kaffe och årets Blossa.
Igår-måndag så antog jag yogautmaningen på Instagram som heter #justbepresent
Genast då jag går in i yogan så sätts saker inom mig igång, och då jag direkt efteråt får ett samtal från en vän som varit på kalas i helgen och där mött flera personer som drabbats av olika sjukdomar så går genast vårt samtal in på vad är det vi stoppar i oss och hur påverkas vi av det.
Jag vet själv att dom gånger jag gör ett längre uppehåll från gluten så mår jag väldigt snart mycket bättre.
Jag sover bättre, jag blir inte irriterad lika lätt, får mer ork och energi.


Jag börjar läsa om vad forskningen säger och det är väldigt många olika bud, men det är helt klart att gluten inte är bra för någon av oss egentligen.
Från och med nu är jag färdig med lussebullar och pepparkakor,
 mer nötter och mandariner denna jul.
Det handlar också för mig om att göra det lilla, lilla extra för mig själv, vara snäll mot mig själv och utesluta sånt i mitt liv som jag
inte mår bättre av.
Ett steg i taget.


På onsdag ska jag gå på Kajsa Ingemarssons föreläsning om hennes nya bok Modern Mystik.
Just den kvällen är fullsatt, men en extra har satts senare i Dec.
Du hittar anmälan HÄR

Inga kommentarer: