onsdag 3 december 2014

På godisbordet


Pepparkaksdoftande söt-salta nötter kommer finnas på vårt
godisbord i jul tillsammans med grönkålchips.
Grönkålen har verkligen fått komma tillbaka i våra hem.
Jag äter det flera gånger i veckan till lunch.
Ibland wokar jag den i massor av olivolja och serverar med knaperstekt bacon och lite smulad ädelost.
Eller så gör jag sallad på den och en favorit är 
Grönkål
Avocado
Sharon
Granatäpple
som en vän serverade och som blivit en favorit.


Något annat som jag ofta gör själv är Granola.
Mitt knep är att hälla koncentrerad äppeljuice över alla ingredienser innan jag låter den torka i ugnen.
Jag smaksätter den med kanel eller kardemumma.


Kanel hjälper till att minska sötsuget och kardemumma innehåller många antioxidanter.
Nu yogadags innan kvällens föreläsning.



Inga kommentarer: