måndag 8 december 2014

Reflektion


En helg med döttrarna.
Bak, mat, samtal, promenad och film.
En helg med reflektioner för min egen del.
Kanske inte så konstigt då det var fullmåne.
Reflektioner över min egen reaktion över andras agerande och återigen få titta på det och komma fram till var hos mig detta ligger och varför.
Just nu är jag väldigt avskalad och har enormt svårt för att inte vara i min egen sanning.
Då jag möts av personer som inte är där i vad jag upplever vara så självklart och uppenbart reagerar jag.
Det är alltid svårt att vara med personer som säger sig stå för en sak och sedan ser man hur dom agerar precis tvärtom.
Kanske för att inte visa sig sårbara,
kanske för att modet inte finns,
kanske för att insikten om att dom gör detta saknas,
anledningarna kan vara många och det är egentligen inte vad som är intressant för mig.
Det är min egen reaktion på detta som jag behövt titta på.


Min reaktion och varför den kommer.
Jag är en bit på väg, vilket gör det lättare att sen den nästa gång den gör sig påmind.


I det icke perfekta finns ofta det som är spännande med en människa tycker jag.
I de lite suddiga, oklara konturerna av personen.



Inga kommentarer: